HTML

Brazil parti?

Hat ilyen volna Brazilia.. az en szemuvegemen at =)

Friss topikok

Linkblog

vizen jaro januar - csak mert nincs jeg

2009.01.09. 22:47 kiszsiraf

 

Szilveszter.
Az egesz ugy kezdodott, hogy, kitlaltuk Alexaval (masik magyar lany), hogy ha torik ha szakad, egyutt szilveszterezunk, es mar azt is kitalaltuk, hogy Rioba megyunk, termeszetesen nem jott ossze, sokat nem akarok sirankozni, mert mar hisztiztem egy sort emiatt.. Tehat mennem kellett a szuleimmel a farmjukra.. 30-an reggel el is indultunk, es ugyan mar megtettuk egyszer ezt azt utat, megint remeltem, hogy most a multkori 6 ora helyett a beigert 4 oraig fog csak tartani… a luke optimista.. :)
Szoval 31-en a megbeszelt terv szerint elindultunk a tengerpartra, es egeszen 30-a delutanig ugy volt, hogy a batyam es a baratnoje is jonnek velunk. Node a dolog nem egyszeru, mert az anyam es a batyam a tipikus veszekedos anya-fia paros, (neha kicsit emlekeztetnek az igaziakra:). Szoval 30-an este kepesek voltak osszeveszni azon, hogy a batyam a farmon levo hazvezetonovel mosatja a ruhait, es a srac nem is fizet neki semmit ezert.. Ment a veszekedes, kerleltuk a batyamat, h jojjon, es ne akadjon fenn ezeken a hulyesegeken, o pedig fenntartotta, hogy az anyja barmibe belekotne amit csinal, es nincs kedve vegigveszekedni a szilvesztert.. Latszolag meg is nyugodott mindneki, aztan masnap delelott mikor bementunk elbucsuzni a batyamektol, es boldog ujevet kivanni nekik, akkor a hosszas beszelgetes utan na vajon mi tortent? Nem ugysem talaljatok ki.. Igen meg kellett varnom meg azt is, hogy mindketten osszeszedjek a cuccaikat a sajat lasaikbol, bepaszirozzak a kocsiba, es verge beuljenek mellem meggatolva ezzel azt, hogy kenyelmesen alhassak.. Az ut a szuleim elmondasa szerint “csak” 4 ora (ez mar biztos ilyen hagyomany), aztan az otodik ora utan lattuk a tablat, hogy Guarapari 93 km.. Igen, eppen Guarapariba igyekeztunk.. Ez mar este 6 ora fele volt, es nem nagyon voltam rozsas hangulatomban, mert az anyam olyan dolgokkal is viccelt kozben, hogy ha nem talalunk szallast, akkor majd alszunk a kocsiban… Tehat kozos megegyezes alapjan megalltunk egy kozelebbi varosban, ahol a varoson kivul egy kisebb strand mellett talaltunk is egy egeszen csinos kis apartmant, nagy volt, szep, tiszta, uj es olcso. Sot meg a szine is teccett… (majd teszek fel kepet rola, há vegre megengedi az indafoto, addig kepek myvipen)
A vicces resze az volt a dolognak, hogy harom ketagyas szoba volt, az anyamek befetteltek a legnagyobba, franciaagy meg minden, gondoltam, hogy akkor a masik franciaagyas majd a batyameke lesz, nekem meg megmarad az utolso szoba a ket sima aggyal.. Viszem is be a cuccaimat, es latom, h Natalia (batyam csaja) elkezd a masik agyra bepakolni az en szobamba. Mondom te micsinasz? Hat o itt fog aludni velem. Ugye nem gondoltam komolyan, hogy ok majd egyutt alhatnak a szulok elott? (a csaj 21 eves, a fiu 24, es ha en hazamentem, es a Karol visszajott, ossze akarnak hazasodni) LOL
Na mindegy, mindenki boldog volt, megbeszeltunk, hogy elmegyunk bevasarolni par kajat, es utana megyunk Guarapariba ott koszonteni az ujevet. Az elelmiszerbeszerzes termeszetesen elhuzodott (ezeknek ha harom dolgot kell venni, azis fel ora, nemhogy 4 napra kajat venni, egy szupermarketben, aminek meg csak az elrendezeset sem ismerik!) Lenyeg, hogy nem mentunk Guarapariba, ott maradtunk ebben a kicsit kisebb varosban, amit egyebkent Marataizisnek hivnak. Setaltunk negyed orat, mire keritettek egy ettermet, ami megfelelt nekik, mert ugye a tengerpartokon alig akad ilyen tipusu vendeglatohely.. Az eteto leginkabb egy koszos gyorskifozdehez hasonlitott, ami alapvetoen nem let volna problema, ha a kiszolgalas tenyleg gyors, ha a muanyagasztalok es szekek nem ragadnak a zsiros kosztol (ami meggyozodesem szerint a torloruharol kerult rajuk), es ha az egyszem pincer srac nem olyan szetszort es hanyaveti, mint amilyen. Leultunk tehat az etteremben, aztan 3 perccel kesobb asztalostol a masik sarokba koltoztunk, mert onnan jobban latni a tengert.. Nem mintha ez barkit is fel percnel tovabb foglalkoztatott volna.. A batyam epp baratnojet idegesitette, azzal, hogy ra akart maszni, es piszkalta, mikor az egesz kirandulas alatt egyszer sem csokoloztak a szulok elott.. Az anyam mar kb fel oraja a szazezer forintos telefonjaval vacakolt (sajnos meg mindig nem tudja kezelni), tevet akart nezni rajta, mert ugye a szappanoperat meg dec. 31-en sem lehet kihagyni.. Aztan amikor par masodpercre verge bejott a kep, akkor az apammal nagy erofeszitesekkel figyeltek es fuleltek, hogy a zorgesbol kibogarasszak, hogy Donatella eppen mifele alaptalan vadakkal illette Alessandrot, miszerint az meggyilkolt egy harmadik szemelyt (csak zarojeben kozolnem hogy az emlitett esemeny megtortent “A favorita” c. brazil szappanoperaban, es meg a nevek sem legbolkapottak) Ezek utan idegesen igazgatta a telefon antennajat, mivel ujra elment a kep, aztan felemelte, hatha ugy jobb lessz, csak mikor felemelte, akkor meg hiaba volt jo, mert nem latta rendesen a kepet. Szornyu megprobaltatasok.
Egy ora varakozas utan kihoztak a ket tanyer kajat az ot szemelyre. (sosem fogom megerteni, miert gondoljak, h ket adagbol 5 ember fog jol lakni) Az egyik vmi sult teperto szeru cucc, amiert en nem vagyok oda, mivelhogy a magyar tepertot sem szeretem, ez meg a tetejere meg brazil is, a halon pedig, amit direkt lisztes panir nelkul kertunk nem talaljatok ki, hogy mi volt! Csak nem lisztes panir?? :) Vacsora utan setaltunk a tengerparton, fagyit akartam enni, de persze az se volt glutenmentes semmilyen formaban.
Ezek a dolgok szepen egyesevel mind letorolgettek kicsit az este fenyebol, a vegul mar csak egy maszatos dolog maradt, mikor egy tiszta uveglapon vegighuzol egy hig margarinba martott rongyot.. Ez igazan viccesen hatott, es nem is gondoltam azt, hogy nekem most egy rossz szilveszterem van, mert nem volt az, olyan volt, mintha csak kivulrol neznem, es kinevetnem oket, azt kiabalva, hogy nektek ilyen egy jô szilveszter?? Az enyem sokkkal jobb! :D Csak nem volt ott nalam, hgy megmutassam.., Tehat boklasztunk meg ossze-vissza, kozben a tengerparton lassan egy tut nem lehetett volna elejteni, annyi ember volt.. mi egy hidon vartuk az ujevet, en pedig mergelodtem, mert nem tudtam sms-t kuldeni.. Sebaj Tobias.. Na aztan ujev, tuzijatek, felbontottunk egy uveg pezsgot, otfele elosztottuk, es ezzel igy meg is ittam az egesz napos alkoholadagomat.. Visszafele meg ettunk egy-egy fott kukoricat, ami szerintem a tavalyi takarmanykukoricabol szarmazhatott, olyan oreg volt.. Ezek utan allunk ki a kocsival, hogy megyunk vissza a nyaraloba, es kb 2 oras dugo utan ki is jutottunk a Varosfold meretu varosbol..
Szoval ha valami ennyire furan indul (nem mondom, hogy rosszul), az mar csak nagyon jol vegzodhet en ugy gonodlom.. ? kedves barataim...
Az ezek utan a standon toltott 4 nap viszont tok jo volt, a tenger mellett kozvetlen volt egy kis edes vizu to, kb 10 meter homokszakasz valasztotta el oket egymastol, es ebben a kis toban usztattak a mamak es papak a kisgyerekeiket, tovabba nagyon meleg volt, es a kozepen is leert a labam. Szoval inkabb a nagyvizet valasztottam, ami meglepoen sos volt, es nagyon hullamzott :) Az elso ket napon kicsit barnultam is, a harmadik napon vegre Guarapariba mentunk, ott mulattuk a draga idot, viszont az ultoso napon elegge leegtem (Merci azt mondta, hogy ezt varta augusztus ota, szoval ha meg vki van igy vele, akkor itt az ideje az unneplesnek:) Ezek utan visszajottunk Espera Felizbe (ez a kis varos a farm mellett), ugy volt, hogy csak 1 napot maradunk, es megyunk haza Teresopolisba, de mashogy alakult, aztan mostmar nagyjabol 4 napja vagyunk itt, folyamatosan esik az eso, de szerencsere neha nagyobb viharok is vannak, hogy ne legyen unalmas az elet, es kitalalhassak valami mas reggelit a sajtos melegszendvics helyett, mert nincs aram, hogy a szendvicssutot mukodesbe hozzam :) Kozben a retkes allergiam is kijott, nemtudom hogy a regi poros butoroktol, vagy valami itenni novenytol, de folyik az orrom, es elegem van. Szoval ma vegul elindultunk hazafele, bepakoltunk a kocsiba, es alig gordultunk ki a kapun, vissza kellett foldulnunk, mert a foldutra egy fel hegyet mosott le az eso, meg gyalog sem lehetett atmenni, nemhogy motorral vagy kocsival.. Orszagszertre rengeteg hazba bement a viz (pl. a batyameba is), hidak szakadtak le, es hatalmas teruletekre ontottek ki a folyok.. Igyhat most itt vagyunk, nezem a jobaratok dvdket mar sokadszorra, es irom a blogszoveget, hogy otthon majd kevesebb dolgom legyen, mar ha egyszer hazajutunk, ha egyszer majd lesz internetem, hacsak az eso nem borit a hazra is egy hegyet, vagy ha ehen nem halunk, mert nem tudunk a varosba menni kajaert...:)
AHJ. Az a baj, hogy ha unatkozok, sokat gondolkodom.. dolgokon, amiken lehet, hogy nem kene, vagy nem ennyit.. azon, hogy milyen lesz, mikor leszallok a geprol, es atolelem anyut es aput, a sracokat.. kozben meg ieneket almodok, hogy hazakerulok, es sajnalom, hogy nem Braziliaban vagyok…
 Most pedig attekintettem a blogbejegyzest, es arra is rajottem, hogy nagy szazalekban negativ dolgokrol irtam, es ez egyaltalan nem azert van, mert nem erzem jol magam, sot. Ezek a dolgok meg otthon is megtortennek az emberrel, csak ami jo, az pedig csak ugy elsuhan.. Es nem is irtam arrol, hogy milyen gyonyoru volt a kilatas a tengerparton levo kis szigetrol, es arrol, hogy milyen jo volt este egy pohar borral kiulni a partra beszelgetni a fiatalokkal a szelben, valamint hogy nagyon szeretem az uj furdoruhamat amit Rioban vettem, es hogy a brazilok azt mondtak a hatam mogott, hogy biztos nemet vagyok, es hogy mennyit nezegettem a tukorben hogy milyen “barna” vagyok, mert tenyleg eleg mas arnyalatom van :) Es hogy mennyire szeretem a cipot, amit vettem Guarapariban, mert nagyon szep, es legszivesebben csak abban jarnek-kelnek (es meg olcso is volt-50 reais!!), meg hogy valamelyik nap itt a farmon szuletett egy kis boci, nagyon aranyos, meg alig volt fel napos, mikor megnezhettuk, de az anyukajabol meg logott a mindenfele gyerekmaradvany, hat az ugye nem volt tul guszti. De en nevezhettem el az ujszulotett, es Brunonak hivjak :) A Porto Seguro-i srac utan neveztem el, akire meg mostanaban is sokat gonodolok, de nemtudom hogy mi lesz vele.. :) Azt mondta, hogy mindenkepp talalkozunk meg :)
Tehat az apro csepro dolgokon kivul minden rendben, remelem holnap mar visszajutunk a civilizacioba, es vegre alhatok nagyon kenyelmes agyban :)
2009. dec. 7. – (Az anyam laptopja portugalul vegzett helyesiras-ellenorzest, es nagy sebbel-lobbal javitgatta nekem a hasonlo szavakat portugalra, es a kurzor is eloszeretettel ugralt egyik helyrol a masikra a legvaratlanabb pillanatokban, de remelem azert majd erteni fogjatok ami irtam) pussz
2009. dec.9. – Tegnap ertunk haza Teresopolisba, kialudtam magam, es minden rendben van. Kiveve a legujabb testreszeimet, amik fajnak es nonek, es szaggatjak szet a husom, es semmit nem tudok vele csinalni. Igen a bolcsessegfogaimrol van szo. Az anyam mar aztis felajanlotta, hogy elmegyunk kiidegeltetni. Aztan elmagyaraztam neki, h mi a kulonbseg az inyfajas es a fogfajas kozott.. :)
 
szocsketek
ja es BUEK midnnekinek

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kiszsiraf.blog.hu/api/trackback/id/tr49868354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tyn 2009.01.10. 18:16:42

Megnevettettél kzs :)
Tetszett a bejegyzés, fő a pozitív gondolkodás! :)
Azért Városföldnél kicsit nagyobb, és 352 km Teresopolistol, a Gugliörsz szerint nincs 5 óra az út. (Bárányné remélem nem olvassa, nyelvtan jegyedre rossz hatással lenne :)

kiszsiraf 2009.01.10. 18:52:32

Csakhogy nem Teresopolisbol mentunk, hanem Espera felizbol :)
süti beállítások módosítása